Söndagen den 31 maj 2009 - La Estet Festival 29-30 maj

Ciao!
Just det. Nu är Estet festivalen avslutad för detta år. Första gången för oss 1or :) Underbart var det, kul, och allt!
Vi hade 2 dansföreställningar på fredagen (jag dansar med estetiska verksamheten på skolan) och uppträdde med ensemblen en gång på både fredag och lördag.
Det var sån stämning, känsla, spelglädje, ja, allt. Känslan är obeskrivlig (alltså tänker jag inte försöka att berätta hur fantastiskt det  var att stå där på scen dessa 2 dagar) hur kul det var!
Jag uppträdde för första gången med elgitarr (och sjöng samtidigt) och det gick jättebra :D

Fredag efter estet festivalen så var jag med Jessica, Felix och Mickan hemma hos Jessica en sväng innan vi drog ut och skulle röka vattenpipa på ett dagis som är rätt nära Jessica's lägenhet, runt 23.00.
Ja, det var lite kallt, men vi hade med oss filar och täcken :D Innan vi gick dit så mötte jag och Felix David som hängde på ett tag :) Ja, vi hade himla mys.
Sen gick vi tillbaka till hennes lägenhet igen och lagade wok, kollade på film och så. Jag drog hem runt 02.00.

Lördag efter estet festivalen var vi ett gäng på stan, rättare sagt jag, Matilda, Micaela, Jessica, Felix och Sofie. David var med en stund med men sen skulle han dra hem.
 Först gick vi och käkade innan vi drog oss mot, ah, bredvid Gästhamnen om man kan säga så. På en slags stenbrygga som gick längs marken vid vattnet satt vi på och rökte vattenpipa, från ca 19.00 - 23.00. Och då begick vi oss mot stan där det var såkallad "Fastingen" som är en gång om året här, det innebär alltså typ tivoli.
Sen stack vi hemmåt vid 01.00.

Lägger upp lite sköna bilder sen helgen :)
Tack estet, ni är bääääääst!<3


En scen ur ES1's revy


Mys på kvällen ute på ett dagis


Jag och Mia som våran roll i dansen. Geishor. Utanför sceningången
på Christinateatern


ES3 uppträder på lördagen. Min bror är trummis


Egen liten fest ute på stenbryggan.


Fint var det, och jättemysigt


Mikaela och jag i logen på Christina teatern innan vi skulle uppträda,
lördag


Vi, ES1 uppträder på lördagen

Cheers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0