Måndagen den 25 maj 2009

Ciao!
Idag var det första dagen i skolan efter en långhelg. Det var skönt att komma tillbaka igen och träffa alla.
Till helgen blir det ju Estet Festival (yippiiiee :D) där vi ska spela med våra musikgrupper då, och jag ska även dansa med min estetiska verksamhets grupp. Vi ska ha ett massivt genrep på onsdag (som dock kommer att krocka med min Stårkorkester konsert, som är i samma tält/sammanhang som gitarrorkestern idag) med dansen på själva Christinateatern.
Vi ska spela tre st Queen låtar med min grupp, och även (förhoppningsvis, om vi hinner med att klara/repa in den låten) Miss You av Adiam Dymott (som jag då ska spela gitarr och sjunga på).

Efter skolan idag så gick jag med David och Richard en sväng, för dom skulle ändå typ åt samma håll som jag skulle. Visst, lite omväg hem blev det väl, men vad gör man inte för lite trevligt umgänge såhär en solig måndag eftermiddag.


Ja, sen hade vi konsert idag då med gitarrorkestern igen på Norra Torget här i stan, för det är Kulturvecka här nu. Det var våran sista spelning för terminen, och med det så var det sista spelningen för några 3:or som går ur i vår. Det tråkiga var att det knappt inte var någon publik i tältet där vi spelade. Dålig tid att spela på, kl 18.00 en måndag kväll, vad tror dom. Det var himla segt. Ja, fyfan. Nästa vecka blir det bowling och ev. käk som avslutning med gitarrorkestern, iaf :)

Efter konserten gick jag hem till Jessica en stund och var social med hon och Mickan, som var där. Det var himla trevligt, girls, som det alltid är :)
Vi planerar lite smått om att ha en fest i juni, kanske den dagen vi slutar skolan, alltså den 11 juni. Det ser jag fram emot!
Fester är aldrig fel, speciellt inte med denna klass :)
Sen efter Estet Festivalen i helgen så blir det väl nåt kul med efteråt.



Jag är rätt dålig på att läsa min "The Story Of Muse", eftersom att jag anser att det krävs en viss koncentratition och friskhet i hjärnan för att läsa det som står (på engelska) och för att förstå det som står, hehe (låter som om jag är kass på engelska, men icke, så är det faktiskt inte) och efttersom att jag är intresserad av att läsa/ta in information/fakta om just Muse så vill jag, ja, som sagt vara fresh in the brain.
Men igår kväll/natt läste jag! Jag kunde inte sova! Efter denna långhelg så lyckades jag vända på dygnet lite. Så runt 23.30 gav jag upp med att sova, jag läste ist.
JAJAJA det var inte det jag skulle säga, det intressanta kommer nu!

Man får alltid reda på något nytt när man läser i den kära boken. Jag älskar den! Och det stod att Matt vet knappt själv vad låten Plug in baby handlar om (okej det visste väl de flesta Muse fansen, men ändå) för här stod det lixom klart att det var så. Men den handlar om kärleken till hans gitarrer. That's it.
Det stod med att någon gång runt 2000-01 tror jag det var, när dom turnérade massa, så började Matt få mer uppmärksamhet från fansen. Speciellt från tjej-fansen. Det var nämligen så att det var några crazy fans som skulle träffa han backstage, de låtsades om som att de va helt "normala" typ, men sen till slut så bröt de ut i storgråt när han var tvungen att gå, och de sa att de hade lämnat sina pojkvänner för att vara med honom. (hahahaha) Detta hände dock bara 2 gånger.

Jaja, nu ska jag inte tjata så mycket mer. JAG ÄLSKAR MUSE!

Cheers



Kan ju säga att jag längtar som en idiot till The Resistance kommer!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0