Height is the one for me

Lördag 4 juli 2009

Först ska jag börja med att säga för exakt ett år sedan var jag på Gatufesten i Sundsvall med Sofia :)

Igår var det fest hemma hos Kristina i Degerfors i hennes nya lägenhet. Vi hade skitkul!
Inte riktigt lika kul var väl att ta sej dit, haha. Fast det var på ett sätt så skrattretande.

Jag, Malin och Elin skulle åka med Nilssons pappa till Degerfors, och denna dag så spöregnade det, åskade som aldrig förr och ah, blixtrade ännu mer. Värsta mys inne vädret var det. Om man var inne, vilket vi inte var.
Vi satt utanför på Nilssons trappa och väntade. Då så var det uppehåll, kvaft i lufen fortfarande men man kunde vara ute iaf. Till slut så blev det så att hans pappa skjutsade oss för hans mamma var rädd för att åka bil när det åskar och har sej. Och ju DÅ så började det regna. Om vi hade åkt 20 min tidigare (som vi väntade på att Nilssons mamma skulle bestämma sej) så skulle aldrig detta hänt som nedanstående meningar säger.
Vi kom dit till slut iaf, och vi åkte i spööööööregn, det var säkert ca en halv decimeter vatten på vägarna och blixtrarna lyste upp hela Kristinehamn.
Han släppte av oss på Stora Valla skolan i Degerfors där vi fick stå under ett tak med åskan preciiiis över oss och vänta på till Dennis skulle komma och hämta oss och gå med oss hem till Kristina eftersom att ingen av oss hade varit där.

I spöregn sprang vi till slut för att möta Denns som stod under ett tak en liten bit bort. Dels så förstörde jag mina vita tygskor. hehe. Kul. Sen gick jag Elin och Malin barfota hem till Kristina från där vi stod och väntade på att regnet skulle lugna sej lite.
Det roliga var att vattnet var typ ljummet så vi frös ju inte.
Alltså, jag har aldrig varit med om något liknande i mina da'r aså. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. (Bilder på det hemska fast mysiga väder, längst ner i inlägget)

Väl hemma hos Kristina blöta som vi var så drog festen igårn rätt fort och vi hade så kul!
Mer om det behöver inte nämnas... hehe.. men kul var det iaf, en mycket lyckad fest! :)

Jag jobbade innan idag, och fyy vilken dag det har varit alltså. PUH. Och så jobbar jag morgon imorn med. Hehe kul.
Men snart är jag lång-ledig i några dagar då vi ska hitta på nåt kul med familjen, och på torsdag ska vi till Ullared.

För allas bästa så lägger jag inte upp några bilder sen själva festen inne i hennes lägenhet.


Regn. Under taket på Stora Valla skolan i väntan på Dennis


Ännu mer regn. Det var värre än vad det ser ut på bilderna.


Men några timmar senare såg det ut såhär från Kristinas lägentet.

Så kul och träffa några från klassen/estet igen. Jag saknar er verkligen.<3

Cheers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0