Stockholm Syndrome

18 juli 2009

Igår kväll/natt kom vi hem från Stockholm efter att ha varit på Jazzfestivalen.
Det var jättekul, precis som förra året :)

Kvällen vi kom dit så åkte vi mest runt och kollade in stan (låter som vi aldrig varit där nu men det har vi ju, haha)
och sen checkade in på hotellet som vi bodde på i Älvsjö.

Nästa dag, alltså på tosdagen så var det Jazzfestival (den höll ju på från 15-19 juli men vi var bara där den 16) och innan det så gick vi en sväng på stan. Och då passade jag på att träffa Max. En jävligt härlig kille som även också älskar Muse :D Kändes som vi hade en del gemensamt. Han tipsade även mej om bra musik/band som jag köpte på Bengans, och det var verkligen bra! Sen köpte jag mej en till Muse tröja på Punkt Shop med. Det var iaf jättekul att träffas, de 2 timmarna eller vad det nu var. Tack för det<3
Senare så drog vi oss mot Skeppsholmen där festivalen var och det slutade ca 23.30 eller nåt.
Vi såg på b.la Magnus Lindgren som var jävligt bra! Följt av Mike Stern med band, b.la kända trummisen Dave Weckel. Dom var bäst på hela festivalen! Efter deras spelning så signerade även Mike cd skivor. Vi gjorde inte det men precis när han skulle gå så han jag haffa han och sa: "Can I take a picture?" HAHA helt cp jag vet! För jag och pappa gick fram och skulle försöka få en bild på han och mej. Och jag fick det! :D Bild finns längre ner på oss två. Han är jättebra gitarrist, jag blev impad av hans gitarrspel.

SEN, och nu kommer det roliga! Festivalen slutade ju rätt sent, och vi var ju tvugna att ta tåg hem. Det roliga var att det sista tåget till Älvsjö för dagen hade redan gått. Vi gick till slut nästan panikslagna runt i tomma Centralen efter någon som jobbade där i en sån där biljettbur och frågade om tåg. Han som satt där kunde nästan inte prata svenska, han yrade om nåt tåg på linje 19 som skulle gå 00.53. Inte en själ eller tåg där.
Ingen va där och inget tåg hem.
Till slut frågade en städare oss vart vi skulle för han såg på oss att vi såg lite bortkomna. Han sa att det går en buss 01.03 till Älvsjö om man gjorde lite byten.
Vi var EN MINUT ifrån att hinna med den bussen. Vi missade den SÅKLART.
Så vi fick vänta till 01.33 tills nästa kom.
Vi kom hem ca 2.30 till slut.

Dagen därpå åkte vi hem, fast innan det så skulle vi ta en snabb shoppingrunta i stan igen. Jag skulle köpa nya jeans på Gina Tricot men alla satt så himla långt ner så jag struntade i det, och la ist pengar på den nya modellen av Converse, i skinn. 999 :-. Men jag fick också 6.500 kr i lön den 15 så jag kände mej ganska rik ändå. Köpte även en tröja på Gina för 149 :- och en blå leopard färgad sjal för 29:-.


Sen hemma igen, och jag jobbade innan igen så nu är jag ganska trött. Natalia kom förbi en sväng innan med, det var jättekul att träffas igen :)

Nu ska jag dela med mej av lite Stockholms bilder här :)

Cheers


Brormin och jag på väg till Jazzfestivalen i stekhetta.
Ursäkta för att jag ser störd ut där.


Jag gjorde en hennatattuering där för 50 kr. Eller jag gjorde den inte, men
ni fattar. Det roliga var att det kom massa okänt folk och tog massa kort
när han höll på att göra den.


Magnus Lindgren.
Det dåliga var att de inte fick spela på den stora scenen. Han är ju faktiskt
väldigt stor här i Sverige.


Mike Stern, på samma scen.


Jag och bror. Ja nu ska jag säga vad han heter. Henrik heter han.
När vi satt och åt tacos.


Stora Scenen. Något jazzband framträder.
Ursäkta om bilderna kommer lite i oordning nu.


Bara för att "bevisa" att jag har träffat Mike Stern.
Jag SER verkligen inte klok ut på bilden, herregud! Men glöm och
ignorera det, tack :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0