Söndagen den 19 april 2009

Ciao!
Imorgon börjar skolan igen :) Jag har faktiskt längtat lite.

Jag drömde en halvunderbar dröm inatt.
Det var att jag och några kompisar skulle på en Muse konsert i Karlstad i Löfbergs Lila Arena, och The Ark var förband. (tänk om det var så på riktigt) i alla fall, skulle The Ark spela på den stora scenen (det var 2 scener) och vi trodde att Muse skulle spela på den lilla, dom som var huvudbandet. Så vi ställde oss där istället så vi kunde så längst fram så vi typ missade The Ark, trodde vi att vi skulle göra. Men det visade sej att Muse skulle spela på den stora scenen också (som tur var) men då fick vi trända oss fram så vi kom längst fram, fan..! Hehe...
Sen kom The Ark då, och då nångång så var allt helt omgjort, det såg ut som i Christinateatern här i stan, med sittplatser, vem orkar sitta på rockkonsert? Iaf, vi gjorde det. Ja, sen spelade dom lite, sen mitt i allt så kom Muse till slut! Jag och mina vänner blev helt crazy! Vi skrek massa! Och dom körde Dead star, sen var det nåt break mitt i allt, haha.. Matt bara gick omkring där som om "vad ska jag göra". Iaf, sen körde dom The Groove och gick in på Hysteria. Det var en nice version kan jag säga xD Sen kom Ark igen efter ett tag, skuumt, vi ville ju se mera Muse wtf xD Efter ett tag så kom Agnes Karlsson (från Idol) in och skule köra nån låt! Hon skulle sjunga Hallelujah. Ja, lite sjuk var det. Och inget mer av Muse fick vi se heller :( jaja, drömmar är skumma!

Så när jag vakna så fick jag för mej att jag skulle se på ett liveframträdande med Dead Star! :D

Jag kollade upp lite Muselåtar innan på tab; Eternally Missed, Sunburn, Crying Shame och live introt på Bliss.
Så nu håller jag på att lära mej dom! Jag ääääääälskar introt på Sunburn! Det är inte såå svårt egentligen (på gitarr snackar jag om nu alltså) det är bara att det går rätt fort :P

Igår var jag med Anno btw, det var mycket kul! Vi cyklade ut till skärgården, sen kollade på film i hennes lägenhet och åt godis. Sen gick vi ut till en lekplats på en skola, hehe. Men vi hade riktigt kul!

Lägger upp ett liveframträdande med Sunburn - Muse, bara för att jag fortfarande älskar introt och för att det är det jag håller på att lära mig nu. Och i denna video är det gitarr i början, vilket det inte är egentligen, det är piano på skiv-versionen.

Cheers

Kommentarer
Postat av: Teresia

Introt på GITARR! Gah! Jag kan det rätt okej på piano men på gitarr.. holy shit :D Du måste verkligen komma hit någon gång och.. spela! Och så vi kan träffas med såklart. ;)

2009-05-03 @ 00:44:18
URL: http://teeresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0